ניהול בעולם היברידי

בשנה האחרונה (2020) חווינו שינוי גדול בצורת העבודה שלנו.

תפקיד המנהלים בעולם של עבודה מרחוק השתנה ודורש מיומנויות חדשות, יחד עם שימוש יותר הדוק וקפדני  בפרקטיקות הרגילות: תהליכים, שגרות ומערכות ארגוניות.

עבודה מרחוק מביאה עמה אתגרים חדשים הן בפן המשימתי והן בפן הרגשי , לכן היערכות נכונה למעבר לעבודה היברידית תאפשר לכם ולצוות שלכם מיקוד במשימות וקידומן, תוך שמירה על קירבה אישית גם ממרחק פיזי גדול.

בעולם של עבודה מרחוק וניהול משימות היברידי עלינו כמנהלים לנהל את התפוקות, הרבה יותר מאשר את התשומות.

זה דורש שינוי חשיבתי ונדרש לכך תנאי הכרחי: אנחנו נדרשים לייצר אמון, או יותר נכון, אנחנו נדרשים להוציא את חוסר האמון מהמשוואה. ניהול תפוקות = חוסר אמון

הנחת היסוד המובילה בעולם של ניהול מרחוק צריכה להיות – אנשים רוצים לעבוד, רוצים להצליח, רוצים להתפתח!

במאמר זה תמצאו הצעות שיתמכו ביכולת שלכם לנהל את המשימות והתפוקות בעולם של ניהול היברידי.

נתחיל במעט נתונים:

  • על פי מחקר של פורבס – יעילות העובדים בעבודה מרחוק עולה ב – 35% – 40%
  • עוד על פי פורבס – היעדרויות לא נחוצות צונחות בכ – 41%
  • על פי Global workplace analytics – משנת 2005 נרשם גידול של 140% במספר האנשים שעובדים מרחוק (ברמה עולמית)
  • עוד על פי Global workplace analytics – 4.3 מיליון עובדים אמריקאים עובדים מרחוק, לפחות חצי מזמן העבודה שלהם
  • על פי Owl labs – ב – 16% מהחברות בעולם, כלל העובדים – עובדים מרחוק
  • עוד על פי Owl labs – 18% מהעובדים בעולם – עובדים מרחוק בלבד
  • מקור https://jolt.us/heb-blog/remote-work-webinar

אז…איך מנהלים עובדים, משימות ותפוקות בניהול היברידי?

  1. נתחיל בתכנון – עלינו לזהות את המשימות המתאימות למקום הביצוע (בית/ משרד) ולתעדף אותן למקום המתאים. עלינו גם לפרק את המשימות לכאלו הניתנות לביצוע ואפקטיבי
    • זהו אילו משימות נכון יותר לבצע מהבית ואילו מהמשרד – משימות מורכבות שדורשות תקשורת מרובת משתתפים יתאימו יותר לעבודה מהמשרד
    • הגדירו בבירור מהו התוצר הנדרש ומה לוח הזמנים לסיום המשימה, כמו גם מה גודל והיקף המשימה הנדרשת לביצוע. צריך לזכור שכל משימה צריך להתאים גם לעובד שמבצע אותה.
    • מומלץ לפרק משימות גדולות או מורכבות למשימות קטנות יותר ולבחון את ההתקדמות שלהם באופן תכוף יותר.
  2. נראות – עלינו לדאוג שהמשימות יהיו מובנות לכל העובדים ולחבר את העובדים לתמונה הכוללת – כיצד המשימה של כל אחד מהם מתחברת למשימה וליעד הכלליים שלנו כיחידה וכארגון
    • מומלץ למצוא מקום בו כל העובדים יכולים לראות את ההתקדמות של כל המשימות ולהבין את התמונה הכללית – אפשר לעשות את זה בקובץ משותף או בלוח פיזי
  3. הגדרת ציפיות – עלינו להגדיר ציפיות ברורות, המשימות צריכות להיות ברורות גם למנהל וגם לעובד ככל האפר על מנת שהביצוע יהיה מוצלח
    • עבדו לפי מודל SMART – הגדירו משימות:
      • ספציפיות (Specific)
      • מדידות (Measurable)
      • ברות השגה (Attainable)
      • ריאליות (Real)
      • תחומות בזמן (Time bound)
  1. הנחיה והכוונה – עלינו לכוון את העובדים ולהנחות אותם באופן שמותאם לכל עובד ועל מנת לקדם ביצוע שיוביל לתוצאה הרצויה
    • העובד צריך להכיר את הציפיות הנדרשות ממנו
    • עלינו להבין ולהכיר את המוטיבציה והיכולת שלו,
    • על העובד להבין את חשיבות המשימה האישית לטובת הצלחת המשימה הכוללת ועלינו כמנהלים להבהיר לו את החשיבות הזו
    • עלינו לנסוך בעובדים את הבטחון שלנו ביכולתם לבצע את המשימה שניתנה להם
  2. בקרה בקרה בקרה – עלינו לבצע בקרה שוטפת ולתת משוב קבוע לעובדים על ההתקדמות שלהם
  3. שגרות עבודה קבועות – גם בעבודה היברידית כמו בעבודה "רגילה" ואולי אף יותר חשוב להקפיד על השגרות. שגרות לדוגמא:
    • ישיבת תכנון שבועית או חודשית
    • ישיבת סטאטוס תקופתית
    • פגישה יומית

רוצים להצליח לנהל את העובדים בעולם המשתנה ולרכוש מיומנויות נוספות?

צרו איתנו קשר

גלילה למעלה